Motor gehaald :)

Om 7:25 ‘s morgens stapte ik de deur uit, op weg naar de hel die openbaar vervoer heet. Eerst met de zuidtangent naar schiphol. Dat was al een hel, omdat de bus vol zit en de helft niet fatsoenlijk kon zitten. Na een half uur tot 3 kwartier kwam ik op schiphol aan. Daar ff gezocht naar het station en na die gevonden te hebben, naar beneden om op de trein te wachten. Net voordat de trein kwam, zat ik nog ff naar m’n treinkaartje te gluren. Toen kwam ik erachter dat ik zo stom geweest was om op “Korting” te duwen, terwijl ik daar geen recht op had. Snel naar boven gerend om een nieuwe te halen en toen ik weer beneden kwam fluitte de conducteur al. Gelukkig kon ik er nog net in 🙂 Normaliter zou ik om 9:13 in Den Bosch aankomen, maar door een stroomstoring bij Utrecht, hadden alle treinen vertraging. In plaats daarvan werd het 9:50. Toen werd duidelijk dat de bus naar Druten (lijn 165) maar 2x per dag komt, en dat ik in plaats daarvan de 166 naar Hedel moest hebben. Die gaat maar 1x per uur om :33, dus moest ik weer een tijd wachten. Rond 10:40 vertrok ik met de 166. Omdat ik niet wist waar in Hedel ik uit moest stappen, heb ik de buschauffeur gevraagd om me te vertellen waar ik uit moest stappen om over te stappen op de 165 (die in Hedel wel 1x per uur gaat). Blijkbaar kun je op buschauffeurs niet vertrouwen, want die moron was het vergeten. Het gevolg was dat ik de 165 net miste, en alsnog een uur kon wachten om naar Kerkdriel (de eindbestemming) te gaan. Om 12:05 (6 minuten te laat) kwam ie dan eindelijk. In Kerkdriel aangekomen, ben ik uitgestapt bij de verkeerde halte. Daardoor moest ik anderhalve kilometer lopen 😐

Maar gelukkig was ik dan eindelijk te plek. De Honda stond binnen (droog! :)) op me te wachten voor de proefrit. Nog ff geboomd met de eigenaar van de toko (Andre van Andel) over een en ander, en daarna de bovag papieren voor de proefrit ingevuld. De proefrit kon nu eindelijk beginnen 🙂

De CB500 rijdt zoals verwacht. Het enige nadeel was, dat de ketting nogal stuk is. Erg langgerekt en eigenlijk niet lekker mee te rijden. Een nieuwe zou een hoop goed doen. Buiten dat stuurde het (ondanks de natte wegen door de regen) verbazingwekkend goed. Ik zat nog bij mezelf te denken dat de BMW daar misschien nog wel es een puntje aan kan zuigen. Die rijdt natuurlijk ook erg goed, maar het hoge gewicht van zo’n ding speelt em wel een beetje parten. De banden die onder de CB500 liggen, zijn bridgestone BT45’s. Ik kende deze banden al van m’n pekelfiets, maar ook onder deze fiets rijdt dat erg goed. Als er zulke banden zouden zijn voor de BMW, zou ik zeker overwegen om die eronder te knopen (de achterband is er wel, maar de voorband is alleen in een kleinere maat leverbaar).

De dude van de motortoko had liever niet dat ik te ver weg ging, en dat deed ik dan ook niet. Na een kilometer of 10 had ik al genoeg gereden en meteen besloten om het vehikel te kopen. 400 euries voor zo’n ros is gewoon absoluut niet duur 🙂 Na de financiele afwikkeling (en verzekering en zo, wat ik al half in de trein had geregeld) kon ik dan richting noorden vertrekken. Ik had nl. om 14:30 een afspraak bij onze bank in Drachten. Het was een behoorlijk eind, maar ik was stipt om 14:30 bij de receptie aanwezig 🙂

Zaterdagmiddag hebben we ff wat poetsspul (Nevrdul++) gehaald om zoveel mogelijk roest te verwijderen. Dat is aardig gelukt. Helaas nog geen plaatjes daarvan online, maar ik zal binnenkort wel ff wat in de gallery erbij poten.

Zondagmiddag hebben we een heel eind getoerd door de weerribben. Ik op de CB500, Johann op z’n oude suzuki monster, John op de BMW, Reynald op z’n CBR600F en schoonpa+carla op de guzzi. Het was een fijne rit met veel bochten, en wederom vond ik dat de CB500 een prachtig ding is om op te sturen. Hier kan Carla nog veel plezier aan beleven 🙂

Om ff te illustreren over welk ros het gaat, hierbij een plaatje:

CB500

Is het niet geweldig 🙂

Genoeg geblaat weer. Toedels! 🙂


Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.